Mister du summetonen til jul?

Ventelo sendte nemlig i går ut en lite hyggelig tekstmelding til Nutel-kundene:

”Kjære mobilkunde. Deres mobiltelefon vil bli koblet fra mobilnett 17. desember fordi Deres mobilleverandør – Nutel AS – ikke har oppfylt sine betalingsforpliktelser overfor Ventelo”

Selskapet ber kundene om å bytte operatør, mens Nutel på sin side fremdeles jobber med en løsning, skriver Dagens Næringsliv.

Les også:

- Skjuler Norges billigste abonnement
- Her er den beste venneløsningen
- Sånn gjør gjerrigknarken

Jobber med løsning

Nutel avviser at selskapet er konkurs og viser til hektisk møtevirksomhet. De håper å komme med mer informasjon i løpet av tirsdag, men de ber uansett kundene sine om å være tålmodige.

- Årsaken er at vi er nær ved å inngå en avtale med en annen aktør. Vent to dager og vi har en bedre løsning til deg, skriver operatøren i en melding.

Selskapet skylder store penger til flere aktører, men jobber med å hente inn 30 millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv.

For kundene er dette uansett lite hyggelig nå i julestria. Mange av kundene til Nutel har da også kjøpt abonnementet Killbill, der det er en forhåndsbetalt fastpris for et helt år. Går selskapet til grunne kan kundene risikere å miste pengene sine.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen