Misfornøyde telekunder

Det er The European Performance Satisfaction Index som har gjennomført undersøkelsen som avslører hva nordeuropeere synes om sine teletilbydere.

Undersøkelsen tok for seg alt fra kundenes syn på selskapenes image, produkt- og servicekvalitet til lojalitet, verdi for pengene og generell kundetilfredshet. Landene som deltok var Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Russland, Litauen og Latvia.

De selskapene som kom best ut her til lands er Chess og Sense. Nederst på skalaen finner vi Telenor Mobil og Tele2, dette til tross for at Telenor opplevde den største økningen i antallet fornøyde kunder sammenliknet med i fjor.

En MMI-undersøkelse fra september bekrefter Telenors jumboplass på popularitetsskalaen, med 30 prosent misfornøyde kunder. Dette er imidlertid en økning fra fjorårets 33 prosent.

Netcom på sin side, har størst antall kunder som velger å ikke si i fra til sin operatør hvis det er noe de ikke er fornøyde med. Daglig leder i Epsi Norway, Astrid Cooper, mener dette kan være en potensiell trussel for Netcom. Faren med å ha kunder som ikke melder fra om misnøye med sin operatør er at de heller reagerer med å bytte operatør.

Det er imidlertid ikke nordmenn som er på misnøyetoppen i Nord-Europa. Helt øverst på listen finner vi nemlig svenskene, som får den tvilsomme æren av å ha Nord-Europas minst fornøyde telekunder.

(Kilder: DN, Computerworld)

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen