Misfornøyde med egen kundeservice

Siri Wormdahl mener Nutel har flere kunder enn de klarer å håndtere.
Siri Wormdahl i Nutel vil foreløpig ikke ha flere selgere, og konsentrerer seg om bedre kundeservice for de eksisterende kundene.

Det går bra med mobiloperatøren Nutel for tiden. Faktisk litt for bra. Nå demmer operatøren opp for noe av salget ved å ikke ta inn nye selgere. Samtidig skal kundeservicen oppgraderes.

- Vi slår på bremsene. Vi kunne i dag solgt mye mer enn det vi gjør, men vi velger å si nei til noen salgskanaler som ønsker å selge for oss, Siri Wormdahl, salgs- og markedsdirektør i Nutel til Amobil.

Dette kan være salgsbyrårer som ønsker å selge selskapets abonnementer.

Begrenser kundeveksten

- Vi opplever at kundeservice er helt i grenseland i forhold til hva vi ønsker å tilby våre kunder. Derfor er det viktig at vi holder kontroll på inntaket av nye kunder, samtidig som vi oppbemanner kunderserivcen. Det betyr at på bakgrunn av dette, så setter vi ikke i gang nye og flere salgskanaler, til tross for at vi kunne fått mange flere kunder.

Nutel er ett av to selskaper som subsidierer abonnentene med reklamepenger i Norge. Det andre er ComCom, som sliter med manglende kundevekst.

Wormdahl sier at kundetilstrømmen koster penger frem til nye annonsører er på plass, og at selskapet ikke har masse penger på bok.

I løpet av tre måneder vil de første annonsekrokene være på plass, og selskapet vil da åpne for salg gjennom flere kanaler.

At Nutel ikke vil selge abonnement gjennom nye salgskanaler betyr ikke at du ikke kan bli kunde hos operatøren.

(Kilder: Teleavisen)

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen