Foto: Harald Fjelddalen (Mediehuset Nettavisen)

Millionene strømmer inn til Vollvik

Lojale Ludo-kunder gir Idar Vollvik klingende Chess-millioner inn på konto.

I slutten av februar solgte Idar Vollvik rundt 20.000 mobilkunder til Chess. Etter snart tre måneder er 17.000 Ludo-kunder blitt værende hos den nye mobiloperatøren.

– Ludo-kundene virker svært tilfredse og lojale, sier Chess-sjef Arve Andreassen til NA24.

I praksis betyr det at millionene strømmer inn til Idar Vollvik og hans Ludo Group. Vollvik-selskapet fikk nemlig ikke mye betalt up front, men for hvor mange av Ludo-kundene som forble kunder etter Chess-oppkjøpet. Første hinder var etter 30 dager, og det andre hindere var etter 60 dager, som er i disse dager.

15 millioner

– Det blir mange millioner på deg og Ludo nå?

– Det har jeg ingen kommentar til.

– Vi hører 15 millioner?

– Som sagt, ingen kommentar.

Sikre kilder sier imidlertid overfor NA24, at et sted rundt 15 millioner kroner tikker inn på kontoen til Ludo Group om ikke altfor lenge.

– Det jeg kan si er at dette beviser at Chess har gjort en god jobb med å integrere Ludo-kundene, sier Vollvik.

– Kundene har vært lojale ser det ut som?

– Ludo har mange followers, ja. Selv om mange syntes det var leit at vi sluttet med mobil i Norge, så er veldig mange med oss videre på Ludo Store og er veldig aktive der, avslutter Vollvik.

Lav terskel for å bytte leverandør

– I praksis var Ludo-kundene fri til å finne seg et nytt mobilselskap, og mange var usikre på om kundene ville følge anmodningen fra Idar Vollvik om å gå over til Chess. Noen så for seg et scenario hvor nærmere halvparten av kundene ville forsvinne og finne seg en annen operatør, ikke minst siden Ludo-kundene i likhet med Chess-kunder slipper bindingstid på abonnementet. Da blir det også terskelen lavere for å bytte operatør, sier Andreassen.

For tre måneder siden anmodet Ludo-eier Vollvik samtlige kunder om å bruke Chess i fortsettelsen.

Oppfordret egne kunder

– Når Idar Vollvik gikk ut så klart og tydelig offentlig ut og oppfordret sine kunder å bli værende i Chess hadde dette sterk effekt. Vollvik sto som en garantist for at Ludo-kundene fortsatt ville få lave priser og god kundeservice på mobiltjenester. Da var det bare opp til oss å bevise at Chess leverer og var tilliten verdig. Vi tar det som en stor anerkjennelse når et så betydelig antall kunder fra Ludo fremdeles er med Chess. Dette er svært prisbevisste mobilbrukere som erfaringsmessig sammenligner priser mellom de ulike operatørene, forklarer Chess-sjefen.

Andreassen sier videre at svært mange Ludo-kunder også er blitt ivrige brukere av «2 for 1»-konseptet ChessTirsdag, som innebærer at alle Chess-kunder kan ta med seg en venn på kino og bare løse én billett. Lave og forutsigbare priser og god kundeservice på tjenestene er imidlertid den viktigste faktoren for å bygge lojalitet hos kundene, påpeker Andreassen.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen