Microsoft trenger en makeover

Både Microsoft, Apple, Google og andre teknologiselskaper bruker betydelige summer for at du som forbruker skal like nettopp dem.

En undersøkelse viser at noen får mer ut av pengene enn andre.

Apple scorer høyt
Ifølge Reuters har bransjenettstedet for markedsføring, Brandchannel.com, gjennomført en undersøkelse om hva folk forbinder med forskjellige merkevarer.

Undersøkelsen viser at Apple scorer til topplassering. Dette er merket de forespurte mener påvirker livet deres mest. Det ble både mest inspirerende merke og kåret til den produktmakeren vi ikke klarer oss uten.

- Apple har helt klart maktet å fange oppmerksomhet og tiltro på de fleste områder. Andre, slik som USA som en nasjonal merkevare, trenger ekstern hjelp med en revurdering av hvordan de skal presentere seg selv, sier redaktør for nettstedet Brandchannel, Jim Thompson, ifølge Reuters.

Microsoft - tunggrodd og kjedelig
Det er ikke bare "merkenavnet" USA som trenger hjelp. På toppen av denne noe uheldige listen troner nemlig Microsoft. De er det selskapet flest i undersøkelsen ønsker å argumentere med og som de mener trenger en revitalisering som merkenavn.

De mener rett og slett Microsoft har gått fra å være et revitaliserende og innovativt selskap til et stillestående et, som følger andres ideer.

På toppen sammen med Apple stod også Google. Vel om merke ble de slått av Nike og Coca Cola.

Ifølge Brandchannel selv var det 2000 personer fra 107 nasjoner som svarte på undersøkelsen.

Les også:Apple mobber Microsoft.
Vi har sett fremtiden.

Oppdater Windows Vista idag
.

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen