Microsoft med tekstreklamer

De dominerende i dagens marked er helt klart Google med sine AdWords og Yahoo med Overture. Microsoft har frem til nå benyttet seg av Yahoos tjeneste, og deler dermed overskuddet med Yahoo. Ved å lage sitt eget system for dette kan Microsoft ta alt overskuddet selv.

Det er foreløpig ikke satt noen global lanseringsdato for systemet, med det vil bli tatt i bruk i Singapore og Frankrike i løpet av de kommende månedene. Markedsføring på søkemotorer er i dag antatt å være en industri verdt over 5 milliarder dollar, omtrent 30 milliarder kroner. Dette tallet vil sannsynligvis stige til 9 milliarder dollar, 54 milliarder kroner, innen 4 år.

Omtrent 35,1% av alle søk i verden blir i dag foretatt hos Google, Yahoo har 31,8%, mens MSN Search har 16%. Om disse tallene kan ses direkte i forhold til hva markedsføring på søkemotorer er verdt på verdensbasis, vil Microsoft kunne dra i land 1,6 milliarder dollar hvert år, nærmere 10 milliarder kroner.

MSNs adCenter vil tilby annonsører detaljert informasjon om hvordan brukere reagerer på ulike nøkkelord, og vil gi demografiske og psykografiske profiler av potensielle kunder.

Kilde: CNet News.com

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen