Microsoft lanserer annonsesystem

Microsoft har til nå ikke hatt en konkurrent til Google AdWords, som har blitt svært populær blant webmastere som ikke har råd til sine egne annonsesystemer. Selskapet har til nå benyttet seg av et annonsesystem fra Overture, et Yahoo-selskap, også på de store MSN-portalene.

MSN AdCenter skal gjøre det mulig å opprette svært spesifikke reklamekampanjer, med mulighet for å velge målgruppe ved å eksludere og inkludere personer basert på geografi, kjønn og alder. Man skal også kunne begrense visningen av annonser til visse tidspunkt på dagen.

Dette er noe forskjellig fra Google AdWords, hvor du velger spesifikke søkeord som nettsiden må inneholde for å vise annonsen. MSN AdCenter vil derfor gi annonsører mer kontroll over hvor deres annonser vises.

Som annonsør får du opp mye statistikk om en kampanje underveis, slik at du kan måle hvor bra den har gått. En av plassene du etterhvert skal kunne annonsere er på de ulike MSN-portalene, som tilsammen har over 420 millioner brukere hver måned.

Kilde: CNet News.com

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen