Microsoft foretrekker Google

Alternativ tekst mangler

Andrew Hitchcock, student ved University of Washington, analyserte besøkende på sin hjemmeside. Resultatet var at 80% av brukere som hadde sin opprinnelse i et Microsoft-domene kom til hjemmesiden hans via søkemotoren Google. Kun 20% av de besøkende brukte MSN eller Live.som.

Resultatet for ansatte i Google og Yahoo ble noe helt annet. Alle (100%) som hadde sin opprinnelse i Google brukte nettopp Google, mens 64% fra Yahoo brukte Yahoo.

Denne litt uformelle statistikken fra studenten viser samme tendens som statistikk fra andre kilder. Tall fra selskapet VisitorVille Intelligence viser at 66.3% av Microsoft-ansatte bruker Google, mens 19,6% bruker MSN, og 10,2% bruker Yahoo som et søkevertøy.

Dette tallet kommer kanskje ikke som noen overraskelse siden Google er et dominerende søkeverktøy i USA ifølge tall fra selskapet Nielsen/NetRatings. Google har 50% av markedet, Yahoo er nummer 2 med 22%, og MSN er på 3. plass med 11%. Det er likevel interessant å observere at ansatte hos Microsoft ikke er mer trofaste til selskapets produkter.

(Kilde: TechWeb)

Kommentarer (11)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen