Mer trøbbel enn moro

Tilbakemeldingene fra fokusgruppene er klar: Smarte telefoner skaper masse trøbbel. – Smart-telefoner er på ikke bare kjekt å ha. Mangelfull produkttesting har ført til at en høy andel av telefonene må returneres, eller i de verste tilfellene tilbakekalles, sier Andrew Wyatt i Intuwave.

Dårlig eller mangelfull konfigurering kombinert med en øket kompleksitet i telefonene er hovedårsaker til at produsentenes support-omkostninger skyter i været.

Problemløsning
– Smart-telefoner får stadig flre av PC-ens tradisjonelle oppgaver, og det krever at produsentene kommer opp med nye automatiserte testrutiner og muligheter for fjernbetjent diagnostisering og problemløsning, sier Wyatt til Cellular.

En undersøkelse blant IT-sjefer viser at bare 40 prosent har tillit til smart-telefoner som forretningsverktøy.

- Forretningskundene er operatørenes mest verdifulle og minst prissensitive markedssegment. De er også nærmest til å ta i bruk datatjenestene som lanseres. Men tjenester som ikke virker med det samme blir heller ikke brukt. Derfor må det investeres mer i test og servicerutiner. Det vil ikke bare redusere kostnadene, men skape økte inntekter, hevder Wyatt.

Undersøkelsen sier ikke noe om hvilke smart-telefoner fokusgruppene har jobbet med.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen