Massiv respons på gratisabonnement

De fjernet minimumsfaktureringsprisen på 29 kroner per måned, og la gullegget.

Det er i hvert fall selskapets egen vurdering omtrent 30 timer etter at mobiloperatøren One call erklærte at de lanserte landets første gratisabonnement for mobiltelefoni.

– Helt rått

– Dette er helt rått. Vi var ikke i nærheten av å tro at responsen skulle bli så enorm, uttaler One call-sjef Øistein Eriksen i en pressemelding.

Nærmere 5000 personer bestilte i går abonnementet, og tilstrømningen har ifølge One call ikke vært mindre i dag.

Dette betyr at selskapet kan ha skaffet seg nesten 10 000 nye kunder på bare to dager, noe som utgjør en formidabel kundevekst for et selskap som forut for nyheten telte kundene sine i titusener.

Priskrigen over for denne gang

– Til tider hadde vi i går store problemer med å holde så vel telefonlinjene som nettsidene våre åpne, sier Eriksen.

Og One call kan med dette ha avsluttet priskrigen som den senere tiden har pågått med den vestlandsbaserte konkurrenten Ipea.

– Vi mener One call med dette har brutt grensen mellom billig og galskap, sier Ipea-sjef Ole Norstad til Mobilen.no.


Han sier Ipea vurderer hvordan selskapet skal forholde seg til det siste utspillet fra One call.

– Dersom vi bestemmer oss for å følge, så gjør vi det. Vår fordel er at det vil være billigere for oss enn for dem å kjøre dette løpet, men samtidig ønsker vi ikke å dele skjebne med dem som må legge inn årene. De er nå i ferd med å ta livet av seg selv, avslutter Norstad.

– Prisene skal bare en vei, og det er nedover. Dette er ikke noe PR-stunt, og vi har finansielle muskler til å stå løpet ut, sier derimot One call-sjef Øistein Eriksen.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen