Liten interesse for mobil-TV

Liten interesse for mobil-TV

En amerikansk undersøkelse viser at mobil-TV på ingen måte har tatt publikum med storm, slik det ble anslått for rundt to år siden. Sammenlignet med 2006, er interessen for mobil-TV halvert, ifølge studien som er foretatt av Jupiter Research.
 
Variabel dekning, begrenset antall kanaler, dårlig videokvalitet, høy pris og at folk bruker businessmobiler framfor videomobiler, får skylden for at mobil-TV ikke er så populært, ifølge Engadgetmobile. VOD – video on demand – fanger derimot interessen til 15 prosent av mobilbrukerne. Det innbefatter at du kjøper eller laster ned videoer til mobilen din og ser dem når det passer deg. Storparten av de som ønsket å se VOD, ville se hele filmer, episoder av serier, eller programmer på mobilen, ikke bare korte videoklipp.
 
For at mobil-TV skal slå an blant mobilbrukerne, er det mye som krever tilrettelegging; Rapporten fra Jupiter Research konkluderer med at det må komme flere håndsett på markedet som er tilpasset videoavspilling, at mer innhold må bli lettere tilgjengelig for nedlastning til mobil, og at det må produseres programmer som er spesielt beregnet for mobil-TV.

Norges beste mobilabonnement

Mai 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Komplett MedioFlex+ 6GB


Jeg bruker mye data:

Chili Fri Data


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen