(Bilde: LinkedIn/Niklas Plikk, Hardware.no)

LinkedIn følger i Facebooks fotspor

Kommer med en rekke Facebook-lignende funksjoner.

Nå har LinkedIn, det bedriftsrettede sosiale nettverket, gjort store endringer på forsiden sin. Nå skal brukere kunne like og kommentere saker og oppdateringer, og et nytt felt har blitt plassert på forsiden for å vise de nyeste trendene i nettverket.

Dilter etter

Disse funksjonene er ikke akkurat revolusjonerende for de fleste som er vant med dagens sosiale nettverk. Facebook har hatt kommentarfelt og like-knapper i lang tid, og Twitters trend-funksjon har vært en av tjenestens mest populære.

Nå kan det virke som LinkedIn har måttet bite i det sure eplet, og se seg nødt til å følge etter de mer kommersielle nettstedene for å holde på brukerne sine.

Mistet Twitter-integrasjon

Tidligere har LinkedIn hatt en avtale med Twitter, som lot brukere koble sine to kontoer sammen, for å vise Twitter-oppdateringer direkte i profilene deres. For to uker siden trakk imidlertid Twitter seg ut av samarbeidet, noe som førte til at profilene til mange av brukerne på LinkedIn plutselig virket svært stillestående og kjedelige.

Om dette er grunnen til den nye funksjonaliteten er ikke sikkert, men nettstedet All Things D virker i hvert fall overbeviste om at det er nettopp det som har skjedd.

Den nye funksjonen «Trending in Your Network» er integrert i sidepanelet, og viser alle de nyeste og mest spennende sakene i nettverket. De nye funksjonene og den nye designen er i ferd med å rulles ut nå, og de fleste brukerne vil kunne både like, kommentere og følge med på nye trender om kort tid.

Les også:

(Kilder: The Verge, All Things D)

Norges beste mobilabonnement

Mai 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Chili Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Chili X-Large 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen