LG vokser mest

Noen kan smile, mens andre kan gråte etter årets andre kvartalsrapport. (Foto: Istockphoto)
Noen kan smile, mens andre kan gråte etter årets andre kvartalsrapport. (Foto: Istockphoto)

Nok et kvartal av 2009 er tilbakelagt. For noen av mobilprodusentene har det gått bra, mens andre må gå i tenkeboksen og pønske ut nye strategier for å vinne tilbake tapt land.

Nokia holder stand, og har fra forrige kvartal gått fra en markedsandel på 36,5 prosent til 38,5 prosent.

Ett selskap som økte enda mer, er Samsung. Koreanerne selger nå 14 prosent flere mobiltelefoner sammenliknet med forrige kvartal, og har nå 19,5 prosent av totalmarkedet.

LG imponerer

Enda mer imponerende er LG, som siden første kvartal i år har økt sitt salg av mobiler med hele 32 prosent. Selskapets markedsandel ligger nå på 11,5 prosent.

Fullt så godt har det ikke gått med Sony Ericsson, som ved årsskiftet hadde en markedsandel på 8 prosent. Derfra har det bare gått nedover, og selskapet har nå en totalandel på 5,1 prosent.

Motorola er heller ikke symbolet på suksess for tiden, og sliter med en markedsandel på rundt 5,5 prosent. Ved begynnelsen av året lå andelen på 6 prosent.

RIM, Apple og Palm ligger alle et godt stykke nedenfor de fem store produsentene. Etter andre kvartal i år har de tre selskapene markedsandeler på henholdsvis 2,8, 1,9 og 0,1 prosent.

(Kilde: Mobil.se)

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen