LG vinner i mobilkampen

Vi har tidligere skrevet om Motorolas mobildivisjons problemer, og det er sør-koreanske LG som vinner mest på amerikanernes demise, skriver IDG.se.

Deres mobilavdeling har steget med hele 54 prosent i løpet av året, og har økt sin globale markedsandel fra 6,4 til 8,6 prosent, ifølge analyseselskapet Strategy Analytics. Dermed ligger LG på fjerdeplass etter Motorola, Samsung og Nokia, men analytikerne mener selskapet kommer til å stjele tredjeplassen i løpet av året.

LG startet sin framgang med det populære Chocolate-serien, som har solgt 18 millioner eksemplarer siden mai 2006. Også designmobilen Prada har solgt godt i Europa og Asia, og i år er det toppmodellen Secret som skal sikre framgangen.

Sør-koreanernes svake side er smartmobiler, hvor Apple, Rim og HTC har kapret størstedelen av markedet. Her er marginene også betydelig høyere, rundt 20 prosent mot LGs 14 prosent.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen