Kvinner fornærmes av rosa mobiler

Kvinner liker ikke atmosfæren i elektronikkbutikker. Det gjør at de føler de ikke har mulighet til å stille spørsmål om produktene. Det viser en ny undersøkelse gjennomført av det britiske reklamebyrået Saatchi and Saatchi.

Mange kvinner er også misfornøyde med mange av elektronikkbutikkenes nettbutikker. I følge undersøkelsen svarte over én tredjedel av de spurte at de ville handlet mer i de fysiske butikkene dersom nettbutikkene hadde vært bedre tilrettelagt, skriver VG Nett.

Både mobilprodusenter og andre aktører i elektronikkbransjen lager av og til produkter som skal være spesialtilpasset for kvinner. For eksempel har mobilprodusentene laget en rekke "kvinnetelefoner" med både eggløsningskalender og kalorikalkulator. Utsiden av telefonen er i mange tilfeller også farget rosa.

Rosa elektronikkprodukter er i følge kvinnene i undersøkelsen ikke noe sjakktrekk fra produsentenes side. Mange av de spurte svarte nemlig at de ble støtt av slike markedsføringsfremstøt.

(Kilder: VG Nett)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen