Kunne ikke hjelpe – krevde blodpris

Telefonen, en Sony Ericsson P990i,var skadet og reparasjonen gikk ikke på garantien. Årsaken var at det i følge verkstedet var kommet fukt i den. Også Sony Ericsson avslo å reparere skaden på telefonens garanti. Moen kunne imidlertid slippe å betale 360 kroner, mot at Lefdal fikk beholde den ødelagte telefonen.

Det hører med til historien at Lefdal tilbød den Moen å kjøpe en brukt, reparert P990i til 2700 kroner. Eventuelt kunne han få kjøpe en ny telefon for 6.000 kroner.

Men det ønsket Moen ikke å gjøre. Han tok mobiltelefonen med seg til Telehuset på Alnabru. Der trengte de bare to timer på å reparere mobiltelefonen. Hele jobben kom på 700 kroner. 

Fikser og selger
Eksempelet viser at du skal være på vakt når du leverer mobiltelefonen til reparasjon. At et verksted tar seg betalt for å sjekke om telefonen kan repareres er helt legitimt. Men Moen stiller spørsmål ved Lefals foretningsstrategi.

- Jeg spør meg om hvilken forretningsstrategi det ligger i det og nekte reparasjon for så å gi ett tilbud om en ny reparert til kr 2.700 og til slutt spare meg for kr 360 dersom jeg IKKE henter min egen, skulle dere allikevel reparere for så og selge den til en ny kunde med samme problem, i tilfelle meget god avanse synes jeg, heter det i et brev Moen har sendt til Lefdal.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen