Kundeservice hos Telenor halveres

Telegiganten har nemlig halvert åpningstiden sin for privatkundene. Tidligere var det som sagt mulig å ringe selskapet døgnet rundt. Nå er kundeservice kun åpen fra 08:00 til 20:00. For bedriftskunder er det fremdeles døgnåpen kundeservice.

- Det er en totalvurdering som ligger til grunn for beslutningen. Vi ser at trafikken er på sitt mest intense mellom klokken 8 og klokken 20. Dessuten gjelder mange av henvendelsene stengning av abonnementet når telefonen er mistet, en prosess kundene heretter kan gjennomføre selv, sier informasjonssjef Anders Krokan i Telenor til Teleavisen.

Kutter kostnader

Målet med å kutte i kundeservicen er selvsagt å spare penger, men selskapet hevder det ikke skal gå utover de ansatte. Telenor vil nemlig øke bemanningen på dagtid, men spare inn penger ved å slippe store skifttillegg. De hevder imidlertid at de ikke vurderer bedriftskundene som viktigere enn privatkundene.

- Nei, det er de ikke. Men vi ser nok en høyere grad av reiser til land i andre tidssoner blant bedriftskundene enn vi gjør blant privatkundene våre, altså har de også et større behov for å kontakte oss på uvanlige tider av døgnet, forteller Krokan.

Nå som Telenor har kuttet i sin kundeservice er det kun NetCom som har et døgnåpent kundesenter.

Les også:

- Kundeservice fra utlandet
- Døgnåpen kundeservice fra NetCom
- Dårlige kunder taper i køen

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen