Kundene slakter Telenor

Norsk Kundebarometer

Norsk Kundebarometer er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI.

Undersøkelsen fokuserer på relasjoner mellom kunder og leverandører.

Tallene er basert på data hentet inn fra norske husstander.

Kilde: Norsk Kundebarometer

Norsk Kundebarometer

Norsk Kundebarometer er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI.

Undersøkelsen fokuserer på relasjoner mellom kunder og leverandører.

Tallene er basert på data hentet inn fra norske husstander.

Kilde: Norsk Kundebarometer

Telenor har de minst fornøyde mobilkundene, viser tall fra Norsk Kundebarometer.

Norsk Kundebarometer måler hvert år tilfredshet og lojalitet hos en rekke store norske bedrifter.

Dårlig for Telenor
Så få som 61 prosent av kundene er tilfredse med Telenor som operatør. Dette er det laveste tallet blant de tre mobiloperatørene på listen; Chess, Netcom og Telenor Mobil.

- Skuffet
- For oss er ikke dette hyggelig lesing, sier informasjonssjef i Telenor, Anders Krokan til Amobil.

- Vi er skuffet over å havne så langt nede på listen. Vi ser at folk er opptatt av pris og kundeservice. På begge områdene mener vi at vi nå har gjort mange grep den senere tiden, sier Krokan.

Han mener det tar til å endre folks oppfatning av Telenor, men at operatøren har som mål å oppnå en høyere kundetilfredshet. Krokan legger også til at Telenor håper at kundene vil sette pris på innovasjon og tjenester som 3G-TV og musikknedlansting på mobilen.

Chess på førsteplass
Chess har de mest fornøyde kundene blant mobiloperatørene som er med på listen. Nærmere 75 prosent av kundene er fornøyde men operatøren. Dette er i tillegg fjerde året på rad at Chess har de mest fornøyde kundene.

På andreplass finner vi Netcom, som har nesten 68 prosent tilfredse kunder. Operatøren har imidlertid de minst lojale kundene.

Av Netcoms kunder er 71,3 prosent lojale mot operatøren. Chess-kundene er på sin side de mest lojale, med 77,7 prosent.

32. plass mot 162. plass
På listen over tilfredshet som helhet ligger Chess på en 32. plass, mens Netcom og Telenor ligger på henoldsvis 112. og 162. plass.

Til sammenligning ligger bilprodusenten Toyota på førsteplass, med 82,6 prosent tilfredshet og 81,9 prosent lojalitet. Deretter følger Hurtigruten, Flytoget, Nor-Way og BMW.

Hele listen kan du lese hos Norsk Kundebarometer >

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen