Kundene raser mot Nutel

Mobiloperatøren Nutel har slitt med ekstreme problemer i høst og dette har kulminert med konkurs i desember måned. Nå står kundene uten tilgang til mobilnettet og mange har tapt store summer på sine forhåndsbetalte abonnement.

For kundene er ikke prioritert i konkursboet og med enorm gjeld er det lite som tyder på at noen vil få tilbake pengene sine. Nå raser kundene, skriver Dine Penger.

Les også:

- Nutel har gitt opp
- 10 000 uten mobil til jul
- Ber Nutel-kunder bytte leverandør

Tragiske historier

For 534 av de rundt 10 000 kundene til selskapet har denne julestria fortonet seg som et mareritt. Ifølge konkursbostyrer Leif Petter Madsen i advokathuset Wikborg Rein har disse kundene forhåndsinnbetalt rundt 1,6 millioner kroner til Nutel.

Madsen regner det som lite sannsynlig at noen av disse får igjen pengene sine, noe som får kundene til å rase:

«Hei. Hva får jeg igjen dersom jeg og min far har betalt inn 6000 kroner for et års abonnement? Jeg og min far ble kunder 10. des. Jeg synes det er uholdbart at de kan verve kunder 1 uke før de går konkurs... Er dette lov??»

Noen er imidlertid litt mer fornøyd enn andre:

«Jeg har forhåndsbetalt til Nutel. Men har utestående regning. Flaks kan du nesten si. Husker jeg spurte spesifikt om hvor vidt pengene kom til å stå på egen konto, dette ble jeg garantert. Utrolig useriøst dette.»

Les flere skrekkeksempler hos Dine Penger.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen