Kundene elsker Altibox

Det er den uavhengige organisasjonen Epsi som igjen har utført Nordens største uavhengige kundetilfredshetsstudie av telekombransjen.

I en pressemelding forteller Epsi at i en bransje som tradisjonelt har hatt relativt lav kundetilfredshet, så skiller Altibox seg ut og kan vise til en vesentlig bedre kundetilfredshet enn de øvrige bredbåndstilbyderne.

Les også: 30 ganger så treig kundeservice.

– Selv om kundene til Altibox har betydelig høyere forventninger til sin leverandør, så klarer også Altibox å levere en vesentlig bedre service og produktkvalitet enn bransjen forøvrig, sier daglig leder Fredrik Høst i Epsi Norge.

Bredbåndsleverandøren kan vise til en tilfredshet og lojalitet som er langt over bransjegjennomsnittet, med en score på henholdvis 71 og 75 på en skala fra 0 til 100. Ifølge EPSI er 75-100 poeng høyt, 60-75 gjennomsnittelig.

Får du hastigheten du betaler for? Sjekk linjen din her.

Blant konkurrentene kan Telenor vise til en kraftig fremgang i forhold til året før, mens NextGenTel faller tilbake fra i fjor og ligger på jumboplass på listen.



Epsi har også sjekket hvor tilfredse kundene er med sine digital-TV-leverandører, og Altibox troner også på toppen her.


Digital-TV kundetilfredshet
Selskap Tilfredshet Lojalitet
Altibox 68 73,9
Canal Digital 64,3 66,5
Andre* 61,2 63,4
Get 60,7 60,2
I kategorien "andre" ligger blant annet Riks-TV, Viasat og NextGenTel

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen