Chilimobil måtte i en Facebook-post 13. juni unnskylde lang svartid overfor kundene. Fortsatt er situasjonen vanskelig for selskapet.
Chilimobil måtte i en Facebook-post 13. juni unnskylde lang svartid overfor kundene. Fortsatt er situasjonen vanskelig for selskapet. (Foto: Stein Jarle Olsen, Tek.no)

Kundene raser mot Chilimobil: Må vente i dagevis på svar

Og opplever å få regninger uten å ha fått SIM-kort.

Annonsør­innhold
Les hele saken »

Chilimobils Fri Data-abonnement til 399 kroner i måneden har tilsynelatende hatt stor tiltrekningskraft på norske mobilkunder, men medaljen har en bakside. 

Som en Tek-leser skriver på e-post:

– Jeg har nå ventet på å få aktivert SIM-kortet mitt fra Chili i over en uke, og det gamle ble deaktivert for fem dager siden, så jeg har ikke hatt telefon siden da.

Sliter med svartiden 

Selskapet skrev i en Facebook-melding 13. juni at de beklaget lang ventetid hos kundeservice, men at de gjorde alt de kunne for å komme ajour.

Under meldingen har det spesielt den siste uken rent inn med kommentarer fra frustrerte kunder som venter på svar fra kundeservice, både på e-post, chat og telefon.

Noen av tilbakemeldingene på Chilimobils Facebook-side. Foto: Skjermdump

Enkelte kunder opplever å ha fått regning fra Chilimobil, men ikke SIM-kort, mens andre klager over at de har måttet vente i timevis på å få svar.

En kunde skriver også at han etter ett døgn og knappe 1 GB med data på Rhodos fikk beskjed om at han hadde brukt opp all utenlandsdataen, tross at Fri Data skal inkludere 12 GB i EU/EØS. 

– Prøver som de fleste andre å sende melding på Messenger og ringe kundeservice, men det er jo fånyttes, skriver han. 

Noen er også såre fornøyd, og skriver at de ikke har hatt noen problemer og er veldig fornøyd med å ha fått tilgang til fri data. 

Lars Ryen Mill i Chilimobil sier de ikke er fornøyd med servicenivået i det siste. Bilde: Chilimobil

Chili: – 10 minutter ventetid mandag 

Chilimobil-sjef Lars Ryen Mill sier til Tek.no at de har mangedoblet salget i løpet av kort tid, og at de nok dessverre har undervurdert interessen, og da spesielt for Fri Data. 

– Lang svartid på kundeservice er selvfølgelig beklagelig, og vi er ikke fornøyd med det servicenivået vi har levert i det siste. Kundeservice er kjernen i vår virksomhet, og vi har doblet bemanningen den siste måneden. 

Ryen Mill sier snittiden på kundeservice mandag var omtrent 10 minutter, og at denne skal videre ned fremover.

– Når det gjelder porteringer så er det dessverre noen kunder som ikke har mottatt SIM-kort i tide på grunn av sen postgang i sommerperioden. Alle SIM-kort blir levert til folkeregistrert adresse når man bestiller abonnement, sier Chilimobil-sjefen. 

Norges beste mobilabonnement

Sommer 2018

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Komplett MedioFlex+ 6GB


Jeg bruker mye data:

Chili Fri Data


Jeg er superbruker:

Chili Fri Data


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen