Kundeflom til Chess

Rett før jul satt Chess ned prisene både på sitt kontantkort og på abonnementet Chess Knock-Out. Dette har tydeligvis falt i god jord hos norske forbrukere.

 

- Vanligvis får vi mellom 11.000 og 15.000 nye kunder i måneden, så dette er veldig hyggelige tall, sier viseadministrerende direktør i Chess Ole Norstad til mobilen.no.

Han legger ikke skjul på at de er svært fornøyd med den voksende kundemassen, og forteller at de i hovedsak tar kunder fra Telenor og NetCom, men at noen også kommer fra mindre operatører, som Tele2.

Sparer på kontantkort
Norstad tror prisreduksjonen på kontantkort er mye av årsaken til kundestrømmen.


- Vi har lansert Norges billigste kontantkort, og tror dette er en viktig grunn til at vi nå tar kunder fra de store operatørene Telenor og NetCom, sier han.

I en pressemelding fra selskapet skriver de at hovedkonkurrentene Telenor Mobil og NetCom vil miste betydelig med kunder, dersom resten av året fortsetter på tilsvarende måte.

 

At NetCom og Chess siden i sommer har hatt samme eiere, ser ikke Norstad som noe problem:

- Vår oppgave er å få så mange kunder som mulig, og tjene mest mulig penger til våre eiere. Hvis en NetCom-kunde ønsker å bytte over til Chess, kan ikke vi si nei, sier han og påpeker at det er bedre for NetCom at kundene blir værende i samme nett enn at de går til for eksempel Telenor.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen