(Bilde: iStock, 24339376)

«Kranglefant» vant mot Canal Digital

Nå beklager parabolselskapet at kunden fikk dårlig kundeservice.

Noen ganger kan det lønne seg å stå på sitt; Det fikk Gard Michalsen fra Vadsø erfare etter at han ikke fikk sagt opp abonnementet sitt hos parabolselskapet Canal Digital, skriver Nordlys

Han hadde en bindingstid på seks måneder ifølge kontrakten med Canal Digital. Da han skulle flytte et år etter kontraktsinngåelsen, opplevde han det som vanskelig å få brutt avtalen. Ingen på kundeservice besvarte samtalen når han tastet valget for oppsigelser. Michalsen sier derimot at de svarte med en gang da han for moro skyld trykket valget for å starte abonnement.

Han sier han brukte et par hundrelapper bare å å prøve å ringe kundeservice, noe som kostet 99 øre per minutt, uten å komme igjennom.

Fikk fortsatt fakturaer

Det endte med at Michalsen sa opp via e-post, noe som ifølge Canal Digital ikke var en gyldig måte å si opp på. Da de svarte med denne opplysningen, skrev Michalsen tilbake at han tolket svaret som at de hadde lest og mottatt oppsigelsen hans, og at han ikke kom til å betale flere regninger fra dem.

I etterkant sendte Canal Digital en regning som skulle gjelde for resten av året – de mente at han hadde ett års bindingstid. Michalsen fant kontrakten, hvor det stod at han hadde kun 6 måneders oppsigelsestid. I en påfølgende e-postutveksling klarte kundeservicemedarbeideren å legge ved et notat som var ment til internt bruk:

I emnefeltet stod det «Eskalering GUL DTH kunde». «K krangler på oppsigelsestid. Han har binding. Dette trekker ut. Logger gul slik at dette blir ordnet». 

– Om de mener jeg er en kranglefant, har de jo rett i det. Når jeg bestemmer meg for at jeg har rett får jeg som regel rett til slutt. Men det var jo artig når mailene ble ledsaget at et spørreskjema «Hvordan er du fornøyd med vår kundeservice? Send oss din tilbakemelding!» sier Michalsen til Nordlys.

Nå har kunden fått både en beklagelse fra Canal Digitals pressesjef via lokalavisen, og direkte fra kundeservice. De hevder at saken burde vært håndtert bedre, og han får kreditert juli-regningen sin som kompensasjon.

Er du fornøyd med kundeservicen du får hos din TV-tilbyder? Kommenter i forumet under!

– Sykt bra, Telenor!
Kreativ kundeservice snudde klaging til skryt på Facebook »

(Kilde: Nordlys)

Norges beste mobilabonnement

Mai 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Chili Large 10 GB


Jeg er superbruker:

Chili X-Large 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen