Kjemper om annonser på nett

Konkurransen mellom gigantene Microsoft og Google hardner til. Nå slåss de om et meget lukrativt annonsemarked på nett.

Google har i utgangspunktet et forsprang i salg av søkeannonser, og derfor var Microsoft interessert i å kjøpe annonseselskapet DoubleClick. Nå kommer imidlertid også Google på banen.

Ifølge avisen The Wall Street Journal har Google nå lagt inn et bud på rundt 2 milliarder dollar (13 milliarder kroner), men det er uklart om Googles motiv er å presse opp prisen eller om søkegiganten faktisk er interessert i DoubleClick.

Verken Google, Microsoft eller DoubleClick har kommentert denne saken.

(Kilder: Betanews, Digi.no)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen