Det kan koste bedriften dyrt å bryte abonnementet i bindingstiden. Nå klager stadig flere på bruddgebyrer. (Bilde: Shutterstock/Edyta Pawlowska )

Kjempegebyr for å si opp bedriftsavtale

Kostet 47 000 kroner å si opp NetCom.

Bedriften Gunnebo Industrier så ingen annen utvei etter å ha hatt problemer med mobildekningen i én måned, og sa opp bedriftens NetCom-abonnement.

Det kostet bedriften dyrt. For å bryte i bindingstiden etter et seks år langt kundeforhold, forlangte NetCom et bruddgebyr på 47 000 kroner fra bedriften.

Ifølge Dagens Næringsliv øker antallet konflikter mellom bedrifter og teleoperatørene kraftig, og det er sterk vekst i antall klager om gjelder bruddgebyr.

Vil se på saken på nytt

Etter omtalen i Dagens Næringsliv er NetCom villig til å se på saken på nytt, sett i lys av årsaken til at avtalen ble oppsagt.

- Vi skal se nærmere på saken og om vi i dette tilfellet burde avsluttet forholdet etter nærmere avtale med kunde, sier Ellen C. Scheen, kommunikasjonsrådgiver i NetCom til Dagens Næringsliv.

Kilde: Dagens Næringsliv (papirutgaven)

Les mer: Har opdaget gigantisk sikkerhetshull i Android

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen