Kjappe svar hos kundeservice

Post- og teletilsynet har gjort en undersøkelse om svartiden på kundeservicen hos norske mobiltelefonitilbydere. Resultatet er at alle holder seg innenfor det selskapet kaller "god skikk-reglene".

Det betyr at gjennomsnittlig svartid på telefon er på under fem minutter og gjennomsnittlig svar på e-post er på under 72 timer.

Tallene er det operatørene selv som er pliktig til å melde inn til Post- og teletilsynet, og skal representere gjennomsnittet av samtaler til kundeservice.

Les mer om pålegget som ble innført fra og med 1. november i fjor

Talkmore taper på telefon

Operatøren ACN Norge stiller med kortest gjennomsnittlig svartid på telefon (12 sekunder), etterfulgt av Telipol, Lebara, Netcom og Ventelo Privat. Telenor kommer nest sist med 57 sekunder ventetid. Talkmore er sist på listen.

Imidlertid er det bare ACN Norge og Lebara som besvarer alle samtaler innen fem minutter. Talkmore pryder igjen bunnen av listen, og besvarer bare 86 prosent av samtalene i løpet av fem minutter.

Chess og One Call tregest på e-post

På e-post er det Ludo Mobil som vinner, etterfulgt av Telenor og Telipol. Disse svarte gjennomsnittlig i løpet av henholdsvis 1, 2 og 4 timer. Neste på listen er Ventelo Privat på 15 timer. Det er Chess og One Call som krever mest tålmodighet av e-postkundene sine med over 40 timer svartid.

ACN Norge, Telenor og Ventelo Privat oppgis å besvare all e-post innen 72 timer. One Call besvarer 76 prosent av e-postmeldingene fra sine kunder på mindre enn 72 timer, mens Chess besvarer 70 prosent innenfor denne tidsrammen.

(Kilde: Post- og teletilsynet (PDF))

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen