At firmaet «6S Marketing» vil at neste iPhone skal hete iPhone 7 er kanskje ikke så rart, men det hele er et humoristisk stunt for å få oppmerksomhet. Men at annonserinen foregår rett foran hovedbutikken til Apple i New York, er en artig vri. (Bilde: 6S Marketing/Teknofil.no, montasje)

– Kjære Apple, kall den iPhone 7

Hilsen «6S Marketing».

Apples storlansering den 9. september nærmer seg med stormskritt, og det er mer enn forventet at vi her får se det som etter alt å dømme vil bli kalt «iPhone 6S». 

Her konkluderer to «iPhone-forskere» med at navnet på neste iPhone – av helt vitenskapelige grunner – må bli kalt iPhone 6S. Hvem kunne vel ha forestilt seg det?
Her konkluderer to «iPhone-forskere» med at navnet på neste iPhone – av helt vitenskapelige grunner – må bli kalt iPhone 6S. Hvem kunne vel ha forestilt seg det? Foto: 6S Marketing

Nå melder Cnet at et lite markedsføringsfirma kalt «6S Marketing» bruker dette til sin fordel, for å skape litt blest om seg selv. Under slagordet «Kjære Apple, kall den iPhone 7» og slagordet #WeAre6S ber de altså et av verdens største selskap om å endre navnet på en av verdens mest verdifulle merkevarer. 

Som en humoristisk vri på det hele, har de plassert en bil med slagordet på rett foran inngangen til Apples hovedbutikk – Apple Store i New York.

Se flere bilder fra kampanjen nederst i saken!

Har hatt navnet i 15 år

For å skape litt blest rundt det hele, har de til og med reklamebannere på selveste Broadway!
For å skape litt blest rundt det hele, har de til og med reklamebannere på selveste Broadway! Foto: 6S Marketing

Heldigvis er ikke målet å faktisk få til et navnebytte, men som nevnt å skape oppmerksomhet rundt selskapet selv. Selskapet selv forteller at de har hatt navnet siden 2000, og at «...grunnen til at vi valgte navnet "6S", er at det høres ut som "success".» Ikke helt tilfeldig, altså.

Kampanjen er derimot ikke begrenset til et slagord og en lastebil. Neida, her har de gått grundig til verks, og kjøpt seg et annonsebanner midt på selveste Broadway. Som de selv forklarer:

– Vi ville gjerne lage oss en liten spalte i verdenshistorien for vårt selskaps historie, og fant ut at dette var en morsom måte å fortelle om oss og hva «6S» betyr for oss. (Vi ville gjerne ha lagt inn et åpent brev i The New York Times, men annonsebanneret passer litt bedre i vårt budsjett.)

Dra nytte av iPhones suksess – god strategi?

Det høres uansett ut som en god strategi å dra nytte av iPhone sin enorme popularitet for å markedsføre sitt eget selskap. Dessuten – det skal godt gjøres av Apple å hevde at selskapet ikke skal ha lov til å bruke merkevaren deres i reklamen sin.

Det var jo tross alt ikke de som eide «6S» først, viser det seg.

Venter du i spenning på Apples nye mobiler?
Her er syv rykter om iPhone 6S du burde få med deg »

(Kilde: Cnet, 6S Marketing)

Her konkluderer to «iPhone-forskere» med at navnet på neste iPhone – av helt vitenskapelige grunner – må bli kalt iPhone 6S. Hvem kunne vel ha forestilt seg det? (Bilde: 6S Marketing)
Litt annonsering i Central Park skader nok heller ikke. (Bilde: 6S Marketing)
(Bilde: 6S Marketing)
(Bilde: 6S Marketing)
(Bilde: 6S Marketing)
For å skape litt blest rundt det hele, har de til og med reklamebannere på selveste Broadway! (Bilde: 6S Marketing)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen