Japan elsker 3D

Fremdeles ikke lei av alt 3D-maset? Det er i alle fall ikke japanerne, om vi skal tro salgstallene på 3D-relaterte produkter forrige måned. Over halvparten av alle solgte Blu-ray-spillere i Japan – 57 prosent for å være nøyaktig – hadde 3D-funksjonalitet.

3DTV-er gjør det også bra blant den sørøstasiatiske øynasjonen – hvorav 23 prosent av solgte TV-er på over 40 tommer kan vise 3D-bilder. Disse salgstallene er et stort steg for populariteten til 3D i Japan i forhold til tidligere, og kan blant annet ha en sammenheng med lavere prisnivå på varene enn før.

USA og Europa henger etter

3D-teknologiens store suksess lar fremdeles vente på seg i USA og Europa, men om det skyldes tilbud, prisnivå eller rett og slett at mange ikke syns teknologien er godt nok gjennomført for bruk i hjemmet ennå er uvisst. Hvis bransjen fortsetter sitt hardkjør for 3D, kan det likevel hende at vi vil se liknende tilstander her om noen få år.

Bli vår fan på Facebook!
Vi er på Facebook!

Er tallene representative for folks gjennomsnittlige interesse for 3D? Bedriver bransjen et kynisk spill for å "tvinge" mennesker til å kjøpe 3D-produkter? Er 3D en forbipasserende gimmick, eller er det en teknologi som har kommet for å bli? Hva mener du? Diskuter gjerne i kommentarfeltet under!

(Kilde: Engadget)

Kommentarer (11)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen