(Bilde: KTV Group/NA24.no)

– iPhone er den dårligste telefonen vi har hatt

Nå er Kennet Nilsen så lei at alle ansatte må bytte telefon.

[NA24.no]: KTV Group er et selskap som opererer innen vedlikehold av eiendom og offshoremarkedet.

I fem år har alle de ansatte brukt iPhone som arbeidstelefon. Selskapet har vært innom flere av iPhone-modellene. Nå har de sett seg lei av smarttelefonen.

Prøvd mye

Apple iPhone 5 er ifølge KTV Group uegnet som jobbtelefon på grunn av dårlig samtalekvalitet.
Apple iPhone 5 er ifølge KTV Group uegnet som jobbtelefon på grunn av dårlig samtalekvalitet.Foto: Apple

– iPhone har vi brukt fordi vi er avhengige av en telefon som kan registrere og ta godt vare på dokumentasjon fra kunder og som enkelt kan laste det opp i vårt nett, forteller Kennet Nilsen, styreleder i KTV Group, til Nettavisen NA24.

Han mener telefonen ikke fungerer til det den skal.

- Problemet er utviklingene av de nye iPhone-modellene. Telefonen som du skulle tro ville fungere som en telefon er blitt dårligere. Nå er det derfor konkludert med at det ikke er mulig å bruke den lenger, sier Nilsen.

Han har prøvd flere muligheter for å fikse problemet før han gikk til boikott.

- Vi må ha mobiltelefoner vi kan stole på. Vi byttet først operatør, fordi vi innbilte oss at den nye operatøren hadde et bedre nett, men dette hjalp ikke i det hele tatt. Etter en ha gått gjennom telefonproblemene har vi konkludert med at iPhone 5 ikke er en telefon som er egnet for oss. Kunder må kunne få tak i oss på telefon hele tiden, sier Nilsen.

Siden det ikke fungerte å bytte leverandør har de prøvd å bruke telefoner som både er enklere og billigere. Nilsen forteller at de merker vanvittig forskjell i forhold til dekning.

- Konklusjon er da at utviklingen går videre, men de glemmer at de skal fungere som en telefon også, sier Nilsen.

- Fungerer ikke som en telefon

KTV Group har utstyrt alle de ansatte som har hatt behov for det med iPhoner. Samlet er det snakk om 40 iPhoner, som ifølge selskapets leder ikke fungerer som de skal.

- Det er jo en telefon. Vi har prøvd med iPhone 4 som gikk greit, 4s hadde vi litt problemer med og når vi startet med iPhone 5 ble problemet virkelig stort. Det er definitivt den dårligste telefonen vi har hatt. Så nå slutter vi å følge Apple-produktene på telefoni, sier Nilsen.

Nå må de finne en ny type telefon å utstyre de ansatte med.

- Akkurat nå har vi en type Nokia og en type Sony som vi har på test. Så det er bestemt at det blir en av dem. De er markant bedre enn iPhone, sier Nilsen.

Apple har sagt til selskapet at det er et ukjent problem.

- Alle smarttelefoner har fokus på muligheter med bilder og så videre, men hvis de da glemmer at den skal fungere som en telefon så tror jeg de til slutt vil få et problem. I Apple-butikker sier de at dette er et ukjent problem, men når man søker på nett kan man se at dette er et problem, sier Nilsen.

Apple har så langt ikke svart på Nettavisen NA24 sin henvendelse.

Les også: Obama stoppet iPhone- og iPad-forbud i USA

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen