IKEA (Bilde: IKEA)

IKEA jakter norske IT-hoder

Norge er et pilotmarked i møbelgigantens satsning på nett.

IKEA Norge har en tung posisjon i markedet. Nå skal møbelgiganten satse på netthandel i tillegg til varehusene sine, forteller de i en pressemelding.

Norge er valgt ut av IKEA sentralt til å være pilot for den nye løsningen, som suksessivt skal rulles ut i de andre IKEA-landene. En av grunnene er at Norge er et av de mest utviklede internettmarkedene i verden. Hele 92 prosent har internettilgang hjemme og 79 prosent bruker nettet hver dag.

– I dag har IKEA seks varehus i Norge, men rundt 40 prosent av alle de norske husholdningene i Norge ligger utenfor varehusenes primære markedsområder. Med nettløsningen vil IKEAs produkter for første gang lett tilgjengelig for folk over hele Norge. Dette forteller Camilla Lindemann som er kommunikasjonssjef i IKEA Norge.

For IKEA betyr denne satsingen nye krav, både til tekniske løsninger og logistikk- og salgsløsningene som ligger bak, og de er i ferd med å bygge opp kompetanse til å komme kjapt på beina.

– Vi står overfor en rekke spennende oppgaver som vi trenger hjelp til å løse. Derfor søker IKEA nå etter Norges beste digitale hoder, slik at vi sammen kan bygge opp vår netthandel. I en oppstartsfase ansetter vi syv personer – alt fra digitale eksperter og utviklere til spesialister på netthandel og kundeservice, shopkeepere for netthandelen og en leder for hele satsingen, sier Lindemann.

Kommentarer (6)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen