(Bilde: Sony/Skjermdump fra YouTube)

Hva tenkte dere egentlig her, Sony?

De skjønte raskt at denne reklamefilmen ble for drøy.

Selv om du tror du har en genial idé, så er det ikke nødvendigvis slik at andre ser det på samme måte. Dette gjelder kanskje spesielt når noe liksom skal være morsomt. 

Sonys nye reklamevideo for PS Vita er utvilsomt ment å være morsom, men sluttresultatet ble likevel pinlig. Rett og slett helt utrolig pinlig. Så pinlig var reklamefilmen at selskapet selv raskt valgte å trekke den fra YouTube-kanalen sin, skriver The Verge.

Du kan likevel se den via en annen YouTube-kanal nederst i saken.

Stereotypisk

Reklamen fokuserer på en kvinne som skal forestille en lege. Hun starter videoen med å si flørtende at «...jeg vet at du allerede har gjort det i dag...», før hun ramser opp steder du kanskje har «gjort det». Videre ufarliggjør hun det hele med å si at du «...ikke lenger trenger å skamme deg. Alle gjør det.»

Målgruppen er åpenbart gutter og menn – stereotypiske gamere. Det er meningen at du skal tro at den kvinnelige legen snakker om noe helt annet enn å spille spill, men det viser seg at reklamen egentlig er ment å promotere den håndholdte spillkonsollen PS Vita.

Det hele blir, som nevnt, bare pinlig. Se selv:

Microsoft er en verdig konkurrent hva angår pinlige reklamer:
Dette reklamestuntet skjønte vi lite av  »

(Kilde: The Verge)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen