HTC vil bli mer personlig

Et ønske om å fremstå som mer personlig har fått HTC til å satse på markedskampanjen ”YOU”.

Forståelse
Vi sliter litt med å finne en god oversettelse av slagordet ”You don’t need to get a phone. You need a phone that gets you.” Det nærmeste vi kommer i farten er ”Du trenger ikke en telefon du kan forstå, men en telefon som forstår deg.”

Dobbeltbetydningen i den engelske versjonen blir borte, men budskapet er likevel greit. Nå står du i fokus, og HTCs mål er å tilby en mobiltelefon som vet å dekke flere av dine behov.

Stor kampanje
For å nå de brede lag av befolkningen med dette budskapet vil HTC satse på en omfattende reklamekampanje i 20 land, med annonser på TV, i aviser, på internett og i form av boards (store reklameplakater).

Kampanjen ”You” er utarbeidet i samarbeid med det amerikanske reklamebyrået Deutch LA Inc.

Mindre fokus på teknologi
Å sette kunden i fokus er strengt tatt ikke noen revolusjonerende markedsstrategi, og det er liten grunn til å tro at HTC ikke også i fremtiden vil la seg friste til å fortelle om sine egne produkters fortreffelighet.

Men med en ny kampanje med friskere profil, kalt ”Quitely Brilliant”, og mindre fokus på teknologi, tar HTC et skritt i retning av å fri seg fra stempelet som en mobilprodusent med teknologitunge produkter for bedriftsmarkedet.

Det vil forhåpentlig også bety at det er mer moro på vei for brukere som har et mer personlig forhold til mobiltelefonen sin enn det som er vanlig for brukere som ser på telefonen som et rent verktøy.

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen