Blir dette neste mote? (Bilde: Illustrasjon: Facebook/Niklas Plikk, Teknofil.no)

Her er Facebook-buksa

Social Media Jeans oppdaterer omverdenen om hvor du er og hva slags humør du er i.

Vi er omringet av Internett, sosiale medier og tilgjengelighet hele tiden, og nå prøver klesmerkene å bli med på leken.

Det italienske buksemerket Replay lanserer nå ei bukse ved navn «Social Media Jeans». Navnet burde fortelle det meste, men dette er altså et klesplagg som kobler seg opp mot sosiale medier.

Humør og posisjon

Det ingen magi i buksa som knytter deg til sosiale nettverk, men en Bluetooth-sender som kobler seg opp via smarttelefonen din til Replays dedikerte app. Dermed kan du sende av gårde oppdateringer umiddelbart ved å trykke på en knapp.

Du kan dele to typer oppdateringer: Hvor du befinner deg i verden og såkalte humørstatuser. En sensor i buksa skal visstnok gjenkjenne opptil åtte forskjellige humørtyper, men det er foreløpig uklart hvilke disse er eller hvordan systemet fungerer.

Kommer i salg

Social Media Jeans kommer i svart eller blått, og i ulike passformer for både herrer og kvinner. En fellesnevner her er likevel «slank», så det gjelder å gå av seg julekiloene før buksa kommer i salg hos Replays nettbutikk og andre europeiske utsalgssteder. Prisen vil være mellom 1100 og 1500 kroner, i tillegg til tollavgiften du vil være nødt til å punge ut med.

Da gjenstår det å se om de sosiale nettverkene selv vil kaste seg inn i klesbransjen. Hadde du for eksempel takket ja til en Twitter-tweed eller en Facebukse? Diskuter i kommentarfeltet nedenfor!

(Kilde: PSFK)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen