Funksjoner frustrerer mobilbrukere

(Foto: Istockphoto / gbrundin)
(Foto: Istockphoto / gbrundin)

Det største problemet mange mobilbrukere har, er forvirringen over alle mobilfunksjonene de ikke får til å bruke. Det viser en ny undersøkelse gjort av FAME, eller Forum to Advance the Mobile Experience.

I undersøkelsen omfatter 15 000 mobilbrukere i 37 land. Av resultatene kom det frem at "funksjonstrøtthet", eller frustrasjon over å ikke forstå hvordan telefonens funksjoner fungerer, rager høyest på listen over brukeres mobilproblemer, skriver Statesman Journal.

- Det er for mange funksjoner som brukerne ikke forstår hvordan de skal bruke, og det frustrerer dem, sier lederen for FAME, Dave Murray.

Elendig kundeservice
I følge rapporten til FAME skyldes frustrasjonen blant brukerne at ansatte i mobilbutikker gjør en elendig jobb med å forklare hvordan de ulike funksjonene på telefonene fungerer.

Mange butikker mangler demonstrasjonsmodeller og kunnskap om telefonene som selges. I tillegg er kundeservicen for treg, heter det i rapporten.

- Resultatet er at mange kunder forlater butikken med veldig lite kunnskap om hvordan de skal bruke telefonene de nettopp har kjøpt. Da kommer "funksjonstrøttheten" fort, sier Murray.

Han mener at markedet må fokusere mer på selve kjøpeopplevelsen til kundene.

- Det er en stor andel mobilkunder som ser etter telefoner med begrenset funksjonalitet. På den annen side er det mange som etterlyser avanserte funksjoner. Men da vil de faktisk også kunne bruke dem, sier Murray.

Er du på jakt etter ny mobil? Du finner akkurat den som passer deg i mobilsøket vårt.

(Kilder: Statesman Journal)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen