Full krangel om Nutel

Mobiloperatøren Nutel er som kjent i enorme problemer om dagen. Selskapet trues av konkurs og kundenes mobiler vil bli stengt fra kommende mandag. Nå slår Nutel tilbake mot Ventelo, driftsleverandøren som koble Nutel fra nettet.

Les også:

- Ber Nutel-kunder bytte leverandør
- Mister du summetonen til jul?
- Skjuler Norges billigste abonnement

Blir Nutel sabotert?

Nutel hevder de jobbet frem en løsning fredag i forrige uke som kunne ført til at kundene og konseptet ble kjøpt av en ukjent leverandør. Problemet var at Ventelo ikke skal ha klart å komme til enighet med den nye leverandøren, noe som førte til at avtalen strandet.

- Det som ble presentert på fredag er langt unna en løsning. Det handler både om gjeldssanering og andre betingelser, sier direktør for grossistmarkedet i Ventelo, Baard Henningsen til Dagens IT.

Ventelo hevder på sin side at Ventelo motarbeider dem og reagerer på tidspunktet for stengningsvarselet.

- Det som er veldig spesielt er at det skjer i en periode der vi er i en forhandlingssituasjon. Vår operatør gjør sitt beste for at vi ikke skal lykkes, sier informasjonssjef i Nutel, Siri Wormdahl.

Ventelo påpeker på sin side at Nutel ikke har overholdt sine betalingsforpliktelser siden juli og at skissene til løsninger ikke er gjennomførbare.

Gjør seg fete for salg
Wormdahl hevder også at Ventelos oppførsel i denne saken har å gjøre med at Ventelo selv er i en salgsprosess. Spesielt det at kundene varsles om stengning og oppfordres til å ta kontakt med Ventelo.
- Alle vet at Ventelo er i spill. Når de sender ut et varsel om nedstengning av vårt nett til våre kunder, og legger til at kundene bør kontakte Ventelos kundebehandlere dersom de har spørsmål i forbindelse med dette, så henger det sammen med prosessen selskapet befinner seg i, sier Wormdahl til Teleavisen.

Nutel ønsker fremdeles at kundene skal stole på at de finner en løsning og at de ikke skal gå over til Ventelo. Wormdahl hevder de vil ha en løsning på plass før mandag.

Vervekampanje

Teleavisen har også snakket med en Nutel-kunde som hevder å ha blitt kontaktet av Nutel tidligere denne måneden. Da ble kunden oppfordret til å være med på en vervekampanje som skulle trekke flere kunder til selskapet. Gulroten skulle være en loddtrekning, med sydentur som premie.

Nutel avviser på sin side at de har en vervekampanje og skylder på en overivrig selger, dersom historien medfører riktighet.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen