Har du hatt en dårlig opplevelse med mobildekning?

Vi søker intervjuobjekter.

Operatørene er i full gang med å oppgradere mobilnettene sine, og både Telenor og NetCom skryter av at du nå får «super dekning» og «lynrask 4G». Samtidig opplever vi at hver gang vi skriver om 4G-dekning, får vi kommentarer fra lesere som sliter med at de knapt har dekning i det hele tatt.

Nå vil vi høre din verste – eller morsomste – historie om dårlig dekning. Ta kontakt med kurt@tek.no

Vi har hørt skrekkhistorier om folk som har gått seg vill i fjellet og ikke har kunnet ringe etter hjelp, på grunn av manglende dekning. I vinter kunne NRK melde at brøytemannskap mistet mobildekningen på fjellet og dermed ikke kunne åpne opp for kolonnekjøring, av hensyn til sikkerheten til trafikantene. 

Å feste mobilen i vinduet med gaffatape er én mulig måte å få bedre dekning på.
Å feste mobilen i vinduet med gaffatape er én mulig måte å få bedre dekning på.Foto: Håvard Fossen, Insidetelecom.no

Mistenkt for sniking på grunn av dårlig dekning

Amobil.no har tidligere skrevet om togpendleren som ikke får gjort jobben sin fordi dekningen på toget er så dårlig at han mister forbindelsen hele tiden. I høst kunne pendlere i Oslo-området fortelle om at de ofte havnet i kinkige situasjoner fordi de hadde kjøpt togbillett via NSB og Ruters apper, og at appene ikke klarte å oppdatere seg med gyldig billett. 

«Passasjerer risikerer da å bli holdt igjen inntil de kan vise fram en gyldig billett», skriver Smaalenene.no.

Andre historier går på at folk må gå ut av huset og stå ute på et jorde for å få den ene prikken på skjermen som gjør det mulig å ringe. 

Har du en morsom, rar eller trist historie om dårlig dekning som du vil dele med Amobils lesere? Da vil vi høre fra deg. Ta kontakt med kurt@tek.no. Del gjerne også dine erfaringer med Amobils lesere i kommentarfeltet nedenfor.

Les også: Slik klager du på dårlig dekning »

Kommentarer (6)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen