For drøyt med F**K it i ringetoneannonse.

Målgruppen for magasinet der annonsen stod på trykk er unge jenter. Med lesere så unge som 11 år sømmer dette seg særdeles dårlig, om vi skal tro alle klagene som kom inn til ASA, et organ som overvåker standarden på annonser i England.

Design Direct mener disse titlene er allmenn kjent, og viser til at det dreier seg om pop som er flittig spilt både i radio og på TV.

Krenkende
ASA erkjenner at titlene er kjent for de fleste, men gir like vel klagerne medhold i at ordene er upassende i et magasin for unge jenter. I følge ASAs kjennelse kan annonsen skape ”alvorlig eller omfattende krenkelse”.

Design Direct må derfor fjerne 50 Cents ”Pimp” og Eamons ”F**K it” fra annonsen for kooltones.com.

 

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen