Følg mobilen gjennom servicen

Nå har bedriften som reparerer nær 100.000 telefoner årlig introdusert et nytt tilbud; Service Connection.

Logg
Egentlig er det ikke så mye hokus pokus. Moderne teknologi gjør det relativt enkelt å registrere en telefon inn i servicesystemet. Og når den først er logget inn vil den være tildelt en ID i form av en strekkode. Dermed kan telefonens ferd gjennom serviceapparatet logges, og denne loggen kan du få se om du går inn på Zodiacs hjemmesider.

IMG_6789
Her har en Siemens SX1 fått ny software
- Vi tar imot telefoner fra hele landet, men de fleste kommer fra Oslo og omrÃ¥dene rundt, forteller  Rune Tollefsen i Zodiac. Han kan ogsÃ¥ fortelle at Zodiac har hatt en god vekst det siste Ã¥ret, og at tjenester som hurtigreparasjon av telefonen er blitt mer populært.

- Beliggenheten vår gjør at vi er lett å komme til. Kommunikasjonen hit opp er god både med bane og buss, lett å få parkert i tillegg til at stadig flere bedrifter flytter sine kontorer hit ut, sier Tollefsen.

Snarvei
Zodiac holder hus i Gunnar Schjelderups vei 9 like bak Storo shoppingsenteret og bare et steinkast fra T-banestasjonen i Nydalen. – Ettersom vi ikke selger mobiltelefoner sender en del forhandlere kundene sine til oss slik at de kan spare tid, i stedet for at service skal gå via dem.

Zodiac er sertifisert med høyeste autorisasjon for reparasjoner pÃ¥ telefoner fra Siemens, LG, Motorola og Samsung. I tillegg har de en autorisasjon pÃ¥ Ã¥ reparere Nokia pÃ¥ en servicelevel 2.  

Bedriften har 25 ansatte knyttet til service, og av disse er 19 serviceteknikere som skrur, lodder og mekker for Ã¥ fÃ¥ telefonene raskest mulig tilbake til kundene. Zodiac tilbyr ogsÃ¥ ekspressreparasjoner. Kommer du innom med telefonen din før 12.00 fÃ¥r du den tilbake samme dag – forutsatt at skaden lar seg reparere.

Jungeltelegraf
IMG_6783
Kast ikke telefonen fordi om skjermen ryker.

- Vi har ikke markedsført tilbudet, men merker at jungeltelegrafen fungerer. Til tider er det kø på servicedisken hos oss, sier Tollefsen. Det er også årsaken til at Zodiac har bygget et nytt og større kundemottak. – Vi har valgt å bygge et kundemottak der kundene også kan se utstillinger av nye produkter. Det er Zodiacs leverandører og samarbeidspartnere som på denne måten får eksponere seg ovenfor de besøkende.

Men du trenger ikke å reise til Storo for å få telefonen din reparert av Zodiac. Du kan levere den inn der du kjøpte den, og de vil videresende den til Zodiac med deres kostnadsfrie fraktlapper, eller via budbil-tjenesten i stor-Oslo.

MÃ¥let
Med Service Connection skal Zodiac kunne kommunisere bedre med forhandlerne som benytter systemet. Zodiac skal raskt kunne gi forhandler tilbakemelding hvis nødvendig, f.eks et prisoverslag for hva en reparasjon vil koste. Målet er å få enda kortere og nøyaktige servicetider.

Og mens du venter vet du i alle fall hvor i systemet telefonen din befinner seg.

 

  IMG_6786

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen