Flynettet kobles fra

Boeing avsetter US$ 320 millioner til kostnader ved nedlegging av tjenesten. Kostnaden før skatt er på 25 cent per aksje for resten av året, men nedleggelsen kan føre til økt inntekt på 15 cent per aksje i 2007.

"Dessverre materialiserte ikke markedet for denne tjenesten seg slik det var forventet", sa Boeing formann og CEO Jim McNerney in en uttalelse, i følge Wi-FiPlanet.com. "Vi mener denne beslutningen best balanserer langtidsinteressene for all involvert i Connexion by Boeing."

I juni ble det rapportert at Boeing hadde brukt en milliard dollar på tjenesten i løpet av seks år, men ikke hadde tjent noen penger. Boeing skulle samtale med potensielle kjøpere, men sa også at de kunne komme til å bare nedlegge tjenesten.

Boeings Connexion-tjeneste var tilgjengelig på en mengde langdistanseflyruter for selskaper som SAS, Lufthansa, Singapore Airlines, Japan Airlines, All Nippon Airways og El Al Israel Airlines. I USA ble tjenesten aldri implementert, forståelig nok da selskapene for innenlandsruter har hatt nok av finansielt trøbbel de siste årene.

Mulighetene for trådløst nett på flyreiser innenlands i USA er allikevel ikke helt forsvunnet; et datterselskap til JetBlue, et flyselskap med hovedsakelig innenriksruter i USA, vant bakke-til-luft tillatelse i en FCC-auksjon tidligere i år. Heller ikke internasjonalt reisende som har benyttet seg av Connexion-tjenesten og sett frem til videre bruk trenger fortvile helt ennå. Alt utstyret er fremdeles på plass i flyene. Man trenger bare en ny tjenestetilbyder til å ta over tømmene.

(Kilde: www.wi-fiplanet.com)

Kommentarer (1)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen