Mange hundre hadde møtt opp for åfå med seg åpningstilbudene i Tele2-butikken på Strømmen storsenter. (Bilde: Mobilen.no)

Flere hundre i kø for supertilbud

Publikum strømmet til når Tele2 åpnet sin første butikk på Strømmen storsenter.

Tele2 har lenge konsentrert seg om de prisbevisste kundene i det norske markedet. Nå skal de kapre premium-kundene gjennom service og gode tilbud.

Med servicebutikkene vil Tele2 senke terskelen for å kjøpe og bytte telefon. Butikkene vil ha et eget aktivitetsbord, der kundene skal få hjelp til blant annet synkronisering av kontakter, overføring av bokmerker, lading av telefon og installasjon av e-post, alt sammen helt gratis.

Alle butikkene i Norge vil også ha en såkalt «powerwall», hvor alle telefonene er skrudd på og operative slik at kunden kan sjekke hvordan de fungerer.

Tele2-sjef Arild Husby understreker at selskapet er svært fornøyd med både salg og samarbeid hos elektronikk-kjeder som Elkjøp og Lefdal, men sier at dagens butikker handler om å sette kundene i stand til å få maksimalt ut av både mobiltelefonen og nettet.

Fornøyde kunder skal gi vekst

Jon Ivar Bjørtomt, direktør i Tele2 privat, mener det er så enkelt som at fornøyde kunder bruker både telefonen og nettet mer, og på den måten generere høyere inntekter for selskapet.

Tele2s butikker vil med jevne mellomrom kjøre kampanjer og tilbud, og vil til enhver tid tilby de samme kampanjene som Tele2 har gående på sine nettsider. Bjørtomt bekrefter at det vil stilles lønnsomhetskrav til hver butikk, men at man tenker helhetlig og ikke ser på butikkene isolert.

Morten Evjen er administrerende direktør for Tele2-butikkene. Han klarere ikke å dy seg fra å komme med et stikk til konkurrentene:

– Vi selger ikke kundeservice, den er en selvfølge i våre butikker. Vi selger mobiltelefoner, abonnementer og andre relaterte produkter. Derfor har vi bestemt oss for at det blir helt feil å ta betalt for å yte god service. Våre konkurrenters logikk med å kreve betaling for å sette opp telefonen eller hjelpe kundene med å overføre kontakter syns vi er helt bakvendt, sier Morten Evjen.

Tele2-sjef Arild hustad og Tele2 Privat-sjef Jon Ivar Bjørtomt er fornøyde med responsen på åpingstilbudene.
Tele2-sjef Arild Hustad og Tele2 Privat-sjef Jon Ivar Bjørtomt er fornøyde med responsen på åpingstilbudene.Foto: Mobilen.no

Kø i tre etasjer

Flere hundre kjøpelystne hadde stilt seg i kø da den første butikken i Norge åpnet på Strømmen storsenter onsdag klokka ti, og køen strakte seg på et tidspunkt til og med oppover i etasjene. Gode tilbud lokket mange, og særlig muligheten til å få Tele2s dyreste privatabonnement, fastpris XL, til en tredel av prisen – på ubegrenset tid.

Med butikksatsingen er Tele2 på mange måter kjerringa mot strømmen i en tid der stadig flere legger ned fysiske filialer og orienterer seg på nettet. Er det paradoksalt at selve fremtidsteknologien velger å møte kundene ansikt til ansikt?

– Nå har vi jo en veldig god tilstedeværelse på nettet gjennom Onecall. Vi skal møte kundene der de er, enten det er på internett eller på kjøpesenteret, og over alt tilby den beste servicen, sier Tele2-sjef Arild Hustad til Mobilen.no.

Allerede neste uke åpner Tele2 neste butikk på Torgallmenningen i Bergen. I slutten av juni åpner ytterligere en butikk i Fredrikstad, og i løpet av året skal det åpnes ytterligere 6-7 butikker i Norge, ifølge Hustad.

Les også: NetCom åpner egen bedriftskjede

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen