Firefox skyter fart

Nettstedet SpreadFirefox.com har nå samlet inn 250 000$ til en fullsides annonse i The New York Times. Pengene er donert av over 10 000 Firefox-brukere, som alle får navnet sitt nederst i annonsen.

SpreadFirefox har nå registrert 30 000 frivillige til å spre budskapet, og teknologiforhåndsvisningen av Firefox v1.0 som ligger ute på nettet har nå blitt lastet ned over 7 millioner ganger. Den offisielle slippdatoen er 11. november.

Analysefirmaet WebsideStory viser nå også en oppgang i prosentvis antall brukere av Firefox. 6% av verdens nettbrukere benytter seg nå av en Mozilla-basert nettleser, mot 5.2% i september og 3.5% i juni. Disse tallene står i kontrast til W3Schools, som viser en enda høyere konsentrasjon av Mozilla-brukere.

Mange håper at den stortstilte annonsekampanjen som SpreadFirefox skal kjøre når Firefox blir lansert vil øke antallet brukere enormt. Spørsmålet er bare hvor effektiv en fullsides annonse i The New York Times er for nettbrukere?

Kilder: CNet News.com, SpreadFirefox.com

Kommentarer (6)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen