Firefox øker mer

Målingene er basert på data samlet inn av WebSideStory fra begynnelsen av desember i fjor, til 15. januar i år. Firefox hadde en økning på 0,88 prosentpoeng, mens Internet Explorer falt 0,7 prosentpoeng, og har nå 92,7% av nettlesermarkedet. Tallene er bare basert på Windows-brukere.

Det er besøkende til store nettsider som Disney, Best Buy og Sony som er bakgrunnen for tallene. Hver dag registrerer selskapet 30 millioner nettbrukere. Firefox, som ble lansert i november, har til nå hatt over 19 millioner nedlastinger ifølge den offisielle telleren på SpreadFirefox.com.

Disse tallene representerer gjerne den gjennomsnittlige befolkningen, mens tall fra nettsider som ofte har mer teknisk orienterte brukere, viser et mye høyere gjennomsnitt en målingen fra WebSideStory. Tall fra W3Schools sier at Firefox alene har en markedsandel på 18.8% til nå i januar, mens Internet Explorer totalt har 70%. Disse tallene er basert på mange færre brukere enn tallene fra WebSideStory, og bør derfor tas med en klype salt.

Firefox får mye gratis reklame fra sine brukere, og brukere har blant annet betalt for en stor annonse i The New York Times. Mange har også hengt opp store plakater på offentlige steder, i et forsøk på å gjøre logoen kjent.

Kilder: CNet News.com, SpreadFirefox.com, W3Schools

Norges beste mobilabonnement

August 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Chili Medium 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen