Fikk sparken på SMS

Butikken Blue Banana selger moteklær og kroppssmykker, og 21 år gamle Katy Tanner hadde jobbet der i åtte uker da hun fikk SMS-meldingen med beskjed om at hun var overflødig. Hun reagerte med sjokk, men butikkinnehaveren forsvarer fremgangsmetoden, skriver The Telegraph. 

Best sånn
- Vi er en ungdomsbutikk og vår betjening er alle en del av ungdomskulturen som bruker SMS som en vesentlig del av sin kommunikasjon. Og vi ville spare tanner for den ydmykelsen og de kostnadene det ville påført henne å komme til butikken bare for å blil sendt hjem igjen. Vi syntes det var den beste måten å gjøre det på, sier sjefen.

Meldingen Tanner mottok lød som følger: ”Vi har gjenomgått salgstallene våre og de er ikke på det nivået som kreves. Som et resultat av dette har vi ikke lenger bruk for dine tjenester. Takk for den tiden du var hos oss.” 

Dobbeltmoral
Tanner var sykemeldt med migrene da oppsigelsen kom. Hun sier dette er en upersonlig og uprofesjonell måte å si opp folk på. 

– Vi har ikke lov til å sende tekstmelding hvis vi er syke. Da må vi ringe, sier Tanner, som kaller dette et eksempel på dobbeltmoral. 

Tanners sjef hevder han forsøkte å ringe, men at Tanners mobiltelefon var slått av.

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen