Feil på en av syv mobiler

For under tre måneder siden kunne mobilen.no melde at mobiler fra Samsung var de med færrest feil, men skal vi tro en ny undersøkelse gjort av det britiske bladet Which? har Nokia gått fra dem og fått et lite forsprang.

 
Høy feilprosent

BÃ¥de undersøkelsen det tyske mobilmagasinet Connect gjorde tidligere i sommer og den ferske undersøkelsen fra Which? konkluderer med en feilprosent pÃ¥ rundt 15 prosent. Av det totale antallet solgte mobiler i Norge i fjor, gir det et tall pÃ¥ nesten 300 000 mobiltelefoner pÃ¥ et Ã¥r.

 

De beste og sikreste mobilene får vi altså fra Nokia og Samsung, men også hos disse produsentene er sjansen for å få feil på mobilen én til ti. Med tanke på antallet mobiler produsentene selger årlig blir dette allikevel høye tall.

- At en av syv mobiltelefoner går i stykker i løpet av det første året er et altfor høyt tall, mener redaktør Malcolm Coles i Which.

Problembarn

Som sist, konkluderer undersøkelsen også denne gangen med at det er mobiler fra Motorola og Sony Ericsson som har flest feil. Hele en av fem mobiltelefoner går i stykker i løpet av et år, hevder undersøkelsen.

 

- Forhandlere, som burde gjøre alt for å hjelpe de som allerede har opplevd feil på mobilen, gir ikke kundene hjelp til å klage, sier Coles til avisen The Guardian.

 

En talskvinne i Carphone Warehouse mener at vi har mye av skylden selv når mobilen går i stykker.

 

- Mobiltelefoner er utholdende, men fortsatt sensitive for den daglige behandlingen de får av sine eiere med mange skraper og dunk. Det er en grunn til at vi ikke går rundt med TV-en i lomma dagen lang.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen