Facebook ser hva du prater om

Facebook har planer om å legge ut reklame på chattefunksjonen, og er allerede i gang med testing av «finessen» hos ett prosent av brukerne (rundt 6 millioner brukere).

Tanken er at reklamen skal tilrettelegges i forhold til hva som er blitt pratet om i sanntidschatten, eksempevis hvis ordet «pizza» dukker opp i en prat, eller et eller annet produkt eller en aktivitet er nevnt, vil brukeren få opp relevant reklame.

Brukertilpasset reklame er riktignok ikke noe nytt på Facebook, men ikke på den måten i sanntid. Facebook driver nå også tester ut komplisert algoritme som skal gjøre det mulig å «se» hva brukerne prater om.

Det er på nåværende tidspunkt uklart om eller eventuelt når slik reklame blir realitet for alle Facebook-brukere.

(Kilde: Ad Age)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen