(Bilde: Casey Fleser / Flickr)

Facebook-reklame gjør det ekstremt mye bedre på iPhone

Brakte inn hele 1790 prosent mer enn på Android.

Reklamebyrået Naningans gjennomførte nylig en studie hvor de fant ut at annonser på Facebooks iOS-app var 1790 prosent mer innbringende enn mobilrivalen Android.

Dette drøye tallet baserer seg visstnok på en undersøkelse av 200 milliarder reklamer på det sosiale nettverket, og Naningans har ingen forklaring på hvorfor forskjellen er så enorm – til tross for at Android har langt flere brukere enn iOS.

Såkalt RPC (revenue per click) var 6,1 ganger så høy på iOS som på Android, og ROI (return on investment) var 17,9 ganger så mye på iOS som på Android.

Vil du ha det såkalte «monstersøket»?
Slik får du splitter nye Facebook »

(Kilde: Übergizmo)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen