– Få telekunder i Norden er fornøyde

Ifølge en undersøkelse er få telekunder fornøyde med leverandøren sin, men de tror ikke alternativene er noe bedre.

Oracle har undersøkt kundetilfredsheten i telemarkedet. Ifølge et notat Digi har fått tilgang til skal majoriteten av kundene være lute fornøyd med kundeopplevelsen hos teleleverandøren. Likevel forblir de lojale, og det er ifølge Oracle fordi de ikke forventer bedre behandling hos konkurrentene.

Hele 39 prosent av deltakerne på verdensbasis svarte at årsaken til at de ikke har byttet leverandør er fordi de ikke tror konkurrenten er bedre. Bare ni prosent svarer at de er fornøyd og derfor ikke vil bytte leverandør.

Verre i Norden enn ellers

I Norden svarer 11 prosent at de er fornøyd, ifølge Digi. 15 prosent av de nordiske deltakerne vurderer å bytte leverandør, mot 22,5 prosent av de som ble spurt utenfor Norden.

Av kriterier som respondentene synes er viktige hos en teleleverandør er lav pris det aller viktigste, og deretter kommer hastighet, stabilitet – og på fjerdeplass kundesørvis.

Undersøkelsen omfatter 4000 mennesker. 250 av de spurte er nordmenn, og 1000 er nordiske.

(Kilde: digi.no)

Kommentarer (8)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen