Enormt salg av webkameraer

Videokommunikasjon har blitt en naturlig del av den digitale hverdagen for mange - både hjemme og på jobben. Bakgrunnen for økt bruk av webkamera har sammenheng med økt adgang til bredbåndsinternett.

Video Instant Messenger og MSN har utvilsomt hatt positivt innvirkning på salget av webkameraer. Fra desember 2004 hadde MSN Messenger ønsket flere enn 27 millioner unike webkamerabrukere velkommen. Gjennomsnittlige antall daglige møter var syv millioner, og rekorden for en dag er på 10 millioner webkameramøter.

I 1999 ble det solgt ca. 2,9 millioner kameraer, mens dette tallet i 2004 økte til hele 18 millioner enheter.

IDC har anslått at omtrent 124,3 millioner hjem over hele verden hadde bredbåndsaksess ved utgangen av 2004. Dette er en forbedring med 47 prosent i forhold til 2003.

Logitech har denne uken sendt ut en pressemelding der de påstår å ha nådd en ny milepæl. Selskapet har solgt over 25 millioner webkameraer og oppnådd 37 prosent markedsandel - noe som gjør Logitech til den største aktøren i dette segmentet.

(Kilde: Logitech)

Norges beste mobilabonnement

Juni 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Ice Mobil 1 GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio Go 5 GB


Jeg bruker mye data:

Komplett Maxiflex 12 GB


Jeg er superbruker:

Komplett Megaflex 30 GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen