Enorme mobilproblemer for Telenor

ProffNett-kundene til Telenor har i hele høst slitt med utallige problemer, som at samtaler kommer frem til feil mottakere og at feil nummer dukker opp på skjermen. I hele dag har Telenor slitt med dette på ny.

Vi har jo dessverre hatt ustabilitet og problemer med ProffNettet vårt flere ganger i høst og dessverre har vi hatt disse problemene i dag også, forteller informasjonssjef Anders Krokan i Telenor til Mobilen.no.

Les også:

- Totalkaos hos Telenor
- Proffnett blir enklere
- Telenor hadde tekniske problemer

Høy trafikk

Bakgrunnen for dagens problemer er at det har vært svært høy trafikk i ProffNettet, samtidig som Telenor jobber med å oppgradere nettet sitt.

- Vi holder på med helt nødvendige oppgraderinger for å hindra at kundene på sikt ikke skal oppleve slike problemer. Samtidig har det vært svært høy trafikk i nettet i dag, noe som har gitt et midlertidig kapasitetsproblem, forklarer Krokan.

Telegiganten lover at problemet skal være løst i løpet av noen timer og at problemene skal være borte i løpet av kvelden.

- Vi beklager sterkt de problemene dette har skapt for ProffNett-kundene våre. Det er veldig beklagelig, men heldigvis får vi løst dette i løpet av én til to timer, fortsetter han.

Ikke slutt på problemene

Allikevel er det ikke endelig slutt på problemene. For selskapet må oppgradere teknologien videre før de får endelig bukt med problemet.

- Vi jobber med disse oppgraderingene fremover. Mens vi holder på med disse håper vi på stabilitet, men vi lover dessverre ingenting, sier Krokan til Mobilen.no.

Han har imidlertid ikke noe svar på når ProffNett-kundene kan forvente at problemene er over for godt.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen