En halvtime på telefonen

Alternativ tekst mangler

Kundesjefen i Nextgentel gikk av i oktober 2005 etter sterkt press fra sinte kunder som ønsket bedre kundeservice - men lite ser ut til å ha endret seg siden da, etter en kjapp test i dag.

I mars ansatte Nextgentel fem nye sjefer for å hjelpe på kundepresset og image-problemene til selskapet som ellers har noen av de beste bredbåndstilbudene i landet, ifølge Forbruker.no.

Fortsatt lang venting

Vi bestemte oss for å sette Nextgentels kundeservice på prøve på en tirsdag ettermiddag - og måtte vente godt over en halvtime før noen tok telefonen, og da først etter etter syv-åtte ringetoner.

Før vi kom så langt som til telefonkøen måtte vi også gjennom et nytt telefonsystem med mange nye alternativer - og tre-fire ledd med tastetrykking før vi ble satt over. Dette var såpass forvirrende at vi måtte ringe opp flere ganger før vi traff riktig telefonkø - og da var det sytten andre kunder foran oss.

Øker support-staben

Da vi først kom frem til et ekte menneske på den andre siden (etter en halvtime med den samme melankolske sangen på repeat), hadde han imidlertid gode nyheter å komme med:

- Vi har en hel del nye folk som er i trening nå, og tror det kan gå mot bedre tider etter påske, kom det fra den anonyme support-medarbeideren - som sikkert ser frem til færre sure kundekontakter.

Selv om det ikke er snakk om så mye som en dobling, mente han altså bestemt at det skulle være nok nye kolleger på vei inn til å få ventetidene betraktelig ned etter høytiden.

Som vi ofte presiserer i våre egne pristester - som Webshoptesten - er ikke det beste tilbudet nødvendigvis det som gir deg mest for pengene. For før eller senere må alle gjennom kundetelefonen - og det kan ta en stund.

Vi forsøkte også å få en uttalelse fra ledelsen i Nextgentel i dag ettermiddag uten å lykkes.

Si din mening

Hvilke erfaringer har du med Nextgentel eller andre bredbåndsleverandører når det gjelder service? Delta i diskusjonen ved å klikke på forumlinken under.

Kommentarer (93)

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen